Site Loader

Zdrowe śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu 1 dnia i nie można go przegapić. Więc rano, nawet jeśli nie masz czasu, spróbuj zjeść zdrowe śniadanie. W ciągu zaledwie kilku minut możesz przygotować zdrowe oraz treściwe śniadanie, które da ci energię w godzinach porannych. Oto kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o zdrowym śniadaniu.

Jakie powinno być zdrowe śniadanie?

Na śniadanie należy wziąć do 1% kalorii spożywanych w ciągu 30 dni, czyli 450-660 kcal. Energia i składniki odżywcze spożywane podczas śniadania wspierają kreatywność, umiejętności rozwiązywania problemów, koncentrację i wiele więcej w godzinach porannych, kiedy psychomotoryka jest najbardziej aktywna. Ludzie, którzy jedzą śniadanie, rzadziej cierpią na objawy, takie jak cukrzyca, choroba wieńcowa i utrata masy ciała.

Zdrowe śniadanie. Jakie produkty wybrać?

Śniadanie jest pierwszym posiłkiem po nocnym odpoczynku i uzupełnia energię pierwszej połowy dnia, dlatego ważne jest przestrzeganie zbilansowanej diety bez jej wyciągania. Na śniadanie warto wybierać pokarmy zawierające zarówno węglowodany trawienne, które szybko zaspokoją głód, jak i węglowodany trawienne, które pozwolą dłużej zużywać energię, którą otrzymujesz ze śniadania. Ponadto, śniadanie powinno zawierać zarówno białko, jak i tłuste potrawy. Przygotuj różne rodzaje żywności na zdrowe śniadanie, w tym:

  • zboża,
  • białka zwierzęce i roślinne,
  • wysokiej jakości tłuszcze,
  • warzywa lub owoce,
  • wszystkie poziomy żywności w piramidzie żywieniowej.

Jakie dokładnie produkty wybierać na śniadanie?

Produkty zbożowe na zdrowe śniadanie to chleb pełnoziarnisty lub gramowy, jęczmień lub płatki owsiane, płatki zbożowe itp. Produkty zbożowe zawierają złożone węglowodany, błonnik pokarmowy, witaminy i minerały skoncentrowane na witaminach z grupy B. Na śniadanie jogurt (taki jak naturalny niesłodzony jogurt lub domowy jogurt owocowy z ulubionymi owocami), maślanka, miękki ser i ser śmietankowy są dobrym źródłem białka zwierzęcego i wapnia. Wszystkie śniadania obejmują warzywa lub owoce. Warzywa można stosować w różnych formach, w tym kanapkach i plamach, naleśnikach i nadzieniach do ciast.

Produkty mięsne na śniadanie


Powinniśmy wybierać niskotłuszczowe marynowane mięso, takie jak filet, szynka z kurczaka i ryby, takie jak tuńczyk i łosoś, są idealnym makaronem do spożycia białka zwierzęcego. Jako zamiennik możesz również przygotować pastę fasolową, która jest źródłem białka roślinnego.

 

Post Author: Patrycja