Site Loader
Zdrowe śniadanie

Poznaj ciekawe propozycje na zdrowe i smaczne śniadanie

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie stanowi najważniejszy posiłek w ciągu dnia, choć wiele osób zapomina o jego spożyciu. Niektórzy nie mają zaś odpowiedniego pomysłu na ten ważny posiłek. Na szczęście, istnieje bardzo dużo pomysłów, dzięki którym możemy przygotować zdrowe śniadanie. Interesujących produktów warto poszukiwać w szczególności w sklepach z ekologicznymi produktami.

Owsianka, a może jaglanka z owocami?

Jeżeli chcemy przygotować smakowite i zdrowe śniadanie od BEE, możemy zdecydować się na przykład na owsiankę. Doskonałym pomysłem może okazać się również przygotowanie kaszy jaglanej. W sklepach ze zdrową i ekologiczną żywnością znajdziemy naprawdę całe mnóstwo płatków śniadaniowych. Możemy zdecydować się na płatki owsiane, zarówno te górskie, jak i na płatki owsiane błyskawiczne. Wybór zależy tylko i wyłącznie od naszych osobistych preferencji. Nie sposób nie zauważyć, że możemy zdecydować się także na zakup kaszy jaglanej. Kasza jaglana, podobnie jak płatki owsiane stanowi idealny dodatek do porannej porcji owoców. Płatki owsiane, a także kaszę jaglaną można podać na mleku roślinnym, jak i na mleku kozim czy krowim. Warto pamiętać o doborze odpowiednich owoców. Wspaniałym rozwiązaniem mogą okazać się truskawki, maliny, jabłka czy gruszki. Jaglanki oraz owsianki warto zaserwować z dodatkiem pestek oraz orzechów. Mowa tu między innymi o pestkach dyni, ale także o orzechach włoskich czy pekan.

Spróbuj przepysznych past kanapkowych

Nie sposób nie zauważyć, że bardzo wiele osób decyduje się również na spożywanie śniadań białkowo-tłuszczowych. Nie ma w tym absolutnie nic złego. Bardzo dobrym pomysłem może okazać się zakup dobrych jakościowo past kanapkowych. Można zdecydować się na przykład na pastę z wędzonej ryby, a także na pasty warzywne. Wśród past warzywnych na szczególną uwagę zasługuje pasta z cieciorki, a także pasta z nasion gotowanej soczewicy. Popularną pastą jest również pasta z awokado. Nie sposób nie zauważyć, że każdy z nas może mieć nieco inne preferencje smakowe. Jeżeli odpowiadają nam pasty roślinne, wybierzmy właśnie takie. Jeśli nie, możemy zdecydować się na mięsne lub rybne pasty. W pastach kanapkowych znajdziemy wiele cennych witamin i minerałów. Mowa tu między innymi o witaminach z grupy B, a także o witaminie D, A, C oraz E. Jeżeli jemy pasty z pieczywem, warto byłoby wybrać pieczywo pełnoziarniste. Dobrym rozwiązaniem jest także podawanie past warzywnych z gotowanymi bądź smażonymi warzywami. 

 

Zdrowe śniadanie

Zdrowe śniadanie. Co jeść i czego unikać?

Zdrowe śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu 1 dnia i nie można go przegapić. Więc rano, nawet jeśli nie masz czasu, spróbuj zjeść zdrowe śniadanie. W ciągu zaledwie kilku minut możesz przygotować zdrowe oraz treściwe śniadanie, które da ci energię w godzinach porannych. Oto kilka rzeczy, które musisz wiedzieć o zdrowym śniadaniu.

Jakie powinno być zdrowe śniadanie?

Na śniadanie należy wziąć do 1% kalorii spożywanych w ciągu 30 dni, czyli 450-660 kcal. Energia i składniki odżywcze spożywane podczas śniadania wspierają kreatywność, umiejętności rozwiązywania problemów, koncentrację i wiele więcej w godzinach porannych, kiedy psychomotoryka jest najbardziej aktywna. Ludzie, którzy jedzą śniadanie, rzadziej cierpią na objawy, takie jak cukrzyca, choroba wieńcowa i utrata masy ciała.

Zdrowe śniadanie. Jakie produkty wybrać?

Śniadanie jest pierwszym posiłkiem po nocnym odpoczynku i uzupełnia energię pierwszej połowy dnia, dlatego ważne jest przestrzeganie zbilansowanej diety bez jej wyciągania. Na śniadanie warto wybierać pokarmy zawierające zarówno węglowodany trawienne, które szybko zaspokoją głód, jak i węglowodany trawienne, które pozwolą dłużej zużywać energię, którą otrzymujesz ze śniadania. Ponadto, śniadanie powinno zawierać zarówno białko, jak i tłuste potrawy. Przygotuj różne rodzaje żywności na zdrowe śniadanie, w tym:

  • zboża,
  • białka zwierzęce i roślinne,
  • wysokiej jakości tłuszcze,
  • warzywa lub owoce,
  • wszystkie poziomy żywności w piramidzie żywieniowej.

Jakie dokładnie produkty wybierać na śniadanie?

Produkty zbożowe na zdrowe śniadanie to chleb pełnoziarnisty lub gramowy, jęczmień lub płatki owsiane, płatki zbożowe itp. Produkty zbożowe zawierają złożone węglowodany, błonnik pokarmowy, witaminy i minerały skoncentrowane na witaminach z grupy B. Na śniadanie jogurt (taki jak naturalny niesłodzony jogurt lub domowy jogurt owocowy z ulubionymi owocami), maślanka, miękki ser i ser śmietankowy są dobrym źródłem białka zwierzęcego i wapnia. Wszystkie śniadania obejmują warzywa lub owoce. Warzywa można stosować w różnych formach, w tym kanapkach i plamach, naleśnikach i nadzieniach do ciast.

Produkty mięsne na śniadanie


Powinniśmy wybierać niskotłuszczowe marynowane mięso, takie jak filet, szynka z kurczaka i ryby, takie jak tuńczyk i łosoś, są idealnym makaronem do spożycia białka zwierzęcego. Jako zamiennik możesz również przygotować pastę fasolową, która jest źródłem białka roślinnego.

 

Zdrowe śniadanie

Zdrowe śniadanie. Dlaczego jest ważne?

Dobre śniadanie będzie dobrym początkiem 1 dnia. Zdrowa dieta jest niezbędnym warunkiem zdrowego stylu życia, aby zapobiec przybieraniu na wadze i rozwojowi zespołu metabolicznego. Znajdź śniadanie, które odpowiada i sprawi, że poczujesz się dobrze. Zawsze zdrowe śniadanie (https://www.bee.pl/t/zdrowe-sniadanie) jest dobre dla ciała. Wśród dzieci udowodniono również, że poranne śniadanie zwiększa metabolizm, zmniejsza prawdopodobieństwo przybrania na wadze, zwiększa poziom energii i poprawia sprawność umysłową. Ale ważne jest, jakich składników i potraw użyć na początku dnia.

Jakie są korzyści zdrowotne wynikające ze śniadania?

Badania wykazały, że opóźnienie lub wyłączenie śniadania może “zaoszczędzić” dużo kalorii w ciągu 1 dnia, ale nie można tego nazwać zdrowym nawykiem. Konsekwencje mogą nadejść kilkadziesiąt lat później. Może to prowadzić do nadwagi, otyłości, zaburzeń czynności wątroby itp. Dlaczego? Poranny posiłek aktywuje metabolizm i wykonuje pełny obrót w godzinach porannych. Jeśli nie uzupełnisz energii, tempo metabolizmu spadnie, a liczba kalorii (poziom energii) spadnie. Aby zmniejszyć obciążenie wątroby, zdrowe śniadanie jest również niezbędne. Narząd ten jest w stanie nie tylko usuwać szkodliwe substancje z organizmu, ale także wytwarzać żółć i czynniki krzepnięcia krwi.

Ile kcal powinno mieć zdrowe śniadanie?

Śniadanie powinno spożywać około 1% całkowitej liczby kalorii spożywanych w ciągu 35 dni. Dlatego oprócz obiadu 25%, śniadania 20%, obiadu (około 6 wieczorem), powinieneś mieć 2 przekąski w ciągu dnia. Śniadanie i popołudniową przekąskę (po 10% energii) i tak dalej, największy posiłek (energetycznie) z 1. Oto jak działa metabolizm człowieka: spożywanie 1 lub 5 regularnych posiłków dziennie, takich jak śniadanie, może zapewnić wystarczającą ilość energii, aby skutecznie (trwale) schudnąć.

Co warto uwzględnić w śniadaniu?

Śniadanie powinno być dobrze zbilansowane z następującymi podstawowymi składnikami odżywczymi. Węglowodany są pobierane z nieprzetworzonych ziaren. Jeśli chodzi o białko, używamy maksymalnie chudych produktów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. Zdrowe tłuszcze to orzechy, nasiona, oliwa z oliwek, sos orzechowy itp. Błonnik pokarmowy pochodzi z surowych produktów pełnoziarnistych. Białko jest szczególnie ważne. Według badań spożywanie 1 porcji białka na śniadanie zwiększa czas sytości, zmniejsza spożycie energii około południa, zmniejsza chęć zjedzenia czegoś szczególnie słodkiego w ciągu 1 dnia i zmniejsza spożycie kalorii w kolejnych posiłkach.